Sista dagen

Idag kör jag sista dagen med min kickstart. Det har gått jättebra och har inte alls varit jobbigt. Imorgon har vi kalas för min äldsta dotter som fyller 3 år ( på tisdag egentligen). Så kontrasten att sitta och skaka ihop pulver med vatten till att leta recept på tårtor till imorgon är ganska stor, haha.

Men det är det som är hemligheten (för mig) med att gå ner i vikt. Man måste tillåta sig själv att njuta ibland annars så går man och bygger upp olika sug under tiden man bara äter jättenyttigt men en dag så bara exploderar det. Då måste man vräka i sig allt som man har gått och funderat över som man vill äta och vid det laget är det så mycket att man inte kan sluta och då är man inne i det igen. Därför är det jätteviktigt för mig att då och då ha dagar när jag tillåter mig själv att njuta av saker som jag är sugen på. Så imorgon blir det spagetti och köttfärssås (Haha, jag vet, inte speciellt "wow" men jag älskar det!) på kalaset och så ska jag knåpa ihop någon slags tårta också. Sedan kommer jag, från och med måndag, köra en liknande variant som jag har kör denna veckan men jag kommer att lägga till frukost igen. Jag saknar min gröt ;-)

Kommentarer
Postat av: Robert

Kan tipsa dig om LCHF (LowCarbHighFat) metoden, skippa kolhydraterna, ät protein och riktigt fett. Jag har kört så här i drygt två veckor och jag har gått ner 4,9kg. Fungerar fint och man kan äta allt som är gott :) Till frukost blev det ägg och bacon, ett glas gammeldags mjölk, samt en kopp kaffe med grädde i. Lycka till

2008-12-06 @ 14:48:53
URL: http://villhaallt.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0