LCHF - Gästspel

Det går inte. Det bara går inte. Jag är hungrig hela tiden och sugen på saker precis hela tiden. Jag klarar mig på dagarna med på kvällarna får jag tokspel och går och småäter en massa skit hela tiden. Fattar inte vad det inte är som går in i mitt huvud. Jag kommer inte in i "mitt tänk" igen och jag måste komma in i det för att det ska funka.

Så jag tänker prova LCHF trots att jag har varit lite emot den metoden förut. Den ligger inte såååå långt ifrån det som jag redan har kört men anledningen till att jag inte gillar den är för att man inte ska äta för mycket frukt. Låter helt knäppt i mina öron. Men folk verkar må bra av det och de går ner så jag ska ge det en chans. Har gjort det idag och det känns helt knäppt. Fett, grädde, kött och grönsaker typ. Inget kaloriräknande utan här handlar det istället om %. Högst 10 % kolhydrater om dagen alltså. Det ska tydligen handla om hormonbalansen som gör att man går ner och inte mängden mat. Men jag kan ju såga såhär att än så länge så kan jag förstå att man går ner i vikt för man blir ju propmätt snabbt! Och så blir man törstig!
Ja vi får se, jag måste ju komma in i det. Jag som hittills har läst mängden kalorier på allt så plötsligt låta bli det och istället titta på mängden kolhydrater och fett. Lite vridet. Men jag ger det en chans. MItt sätt funkar ändå inte just nu. Dock hoppas jag att jag kommer in i det snart för det är det jag tror på mest.

Kommentarer
Postat av: Jenny

ajaj, högst 5% kolhydrater ;) om man ska vara strikt men klart att 10% är bra det med

Och håller med, det känns knäppt att inte tänka på kalorier och sen att stoppa i sig så mkt fett man kan men det går och det är god mat trots ingen potatis, ris, pasta eller bröd :)

Måste då tipsa om Airams matblogg http://airamsmat.webblogg.se/

Klart inspirerande och det finns även en fin kokbok som kom ut nyligen!

Postat av: Jo

Låter jobbigt. Motivation är viktigast av allt. Lycka till, jag tror på dig!

2009-02-16 @ 10:41:07
URL: http://johannagullberg.blogg.se/
Postat av: Jess

Hej, jag vet hur du känner dig där, jag känner lika dant.

Jag är inte "överviktig" men har mage som jag vill ha bort, trots skuldkännslor, äter jag och får inte ner magen.. har 3 barn, så den har satt sig lite ;(.

Men ska börja på tränings pass nu till hösten.. hoppas att jag får igång mitt ätande med rätt tanke.

:)

Jess.

2009-09-16 @ 08:22:18
URL: http://loppys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0