Färsk sparris framför allt.

Idag stod kameran i köket så idag kan jag faktiskt bjuda på en matbild. Jag skar skåror i en kycklingfilé och penslade med olivolja, vitlök, basilika, citronpeppar och salt. Den grillade jag i ugnen tills den såg god ut. Jag älskar sparris om man steker den snabbt med citron och salt. Den får inte bli mjuk, då är den vidrig. Min granne försökte övertyga mig om att fryst sparris är precis lika god som färsk så jag gav det en chans. Fryst sparris är inte på långa vägar så god som färsk för den blir mjuk och vattnig och det är skitäckligt och nästan inte ätbart. Aldrig mer. Turkisk yoghurt och en tomat till och voila.



Har inte tränat på hela helgen (gör aldrig det) så det ska bli skönt att göra det imorgon på lunchen :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0