Konditionsträning och Bankok chicken

25 minuter på crosstrainer och 25 minuter på motionscykel = 500 kalorier-bye bye.

Idag ska jag äta resterna från en kycklinggryta som jag gjorde för några veckor sedan. Det blev typ en halv portion över som jag frös in men jag får göra en ordentlig sallad till. Receptet kommer från en min mammagrupp och det är så himla gott!  Bankok chicken heter det. Receptet är för 10 personer. Jag tog hälften av allt och det räckte till 6 portioner plus att det blev lite över.

10 kycklingfiléer
2 rödlökar
2 stora gröna paprikor
4 vitlöksklyftor
olivolja till stekning
1,5-2 msk sambal oelek
1 liter mellangrädde
1,5 dl hot mango chutney
2-4 msk sweet chilisås
2 grönsaksbuljongtärningar
1-2 msk provensalska örtkryddor
Salt och peppar

Skär kycklingfiléerna i mindre bitar och bryn dem i olivoljan. Ta sedan upp dem och lägg dem åt sidan. Finhacka rödlök och vitlök och fräs i oljan. Strimla paprikan och släng i. Tillsätt sambal oelek. Slå på grädden och tillsätt mango chutney, sweet chili, buljongtärningar och örtkryddor. Kör sedan med en stavmixer så konsistensen blir slät. Lägg tillbaka kycklingbitarna och låt puttra medan du kokar det du vill ha till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0