Statement: Vi ska äta mindre rött kött

Just det, nu hittade jag den här, visserligen världelösa bilden, som jag tog för några dagarna sedan. Efter att ha läst alldeles för många rapporter om hur kött, i synnerhet rött, ökar risken för cancer så har jag, som gammal vegetarian, bestämt mig för att delvis gå tillbaka till det. För min skull och för min familjs skull. Jag tror inte att kött är farligt, jag tror att vi behöver kött, däremot tror jag att vi skulle bra av att äta mindre kött. Mycket mindre kött. Från och med nu så ska jag har som riktmärke att bara laga mat med rött kött högst två gånger i veckan. resten får bli vegetariskt, kyckling eller fisk.

 

Detta är fullkornsspagetti och quornfärs som jag gjorde till barn + make för ett par dagar sedan. Gjort på precis samma sätt som spagetti och köttfärssås fast med quornfärs. Varken eller barn eller man märkte någon skillnad och åt som vanligt :-)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0